dijous, 12 de juny del 2014

Integració de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en els processos d’ensenyament-aprenentatge en el procés lecto-escriptor.


 Les TIC i els mitjans tradicionals d’ensenyament han sofert una transformació i han passat a entendre’s com a elements curriculars que pels seus sistemes simbòlics i estratègies d’utilització propicien el desenvolupament d’habilitats cognitives i valors en un context determinat, facilitant i estimulant la intervenció mediada sobre la realitat, la captació i comprensió de la informació i la creació d’entorns diferenciats que afavoreixen els aprenentatges i el desenvolupament d’habilitats cognitives en els subjectes.

La integració de les TIC dins els processos d’ensenyament-aprenentatge suposa doncs assumir que l’impacte que tinguin en la formació dependrà de les relacions que siguem capaços d’establir amb la resta de variables de l’acció formativa: alumne, contingut, metodologia, activitats,.. D’aquesta manera doncs, basant-nos amb els principis de la Tecnologia Educativa, disciplina centrada en el disseny, la utilització i l’avaluació de les tecnologies de la informació aplicades a accions formatives, provaré de cercar recursos que el disseny, l’anàlisi, l’aplicació i l’avaluació de les situacions mediades d’aprenentatge afavoreixin l’aprenentatge significatiu. I per això es tenen en compte la seva estructura i organització, així com la participació activa i constructiva del subjecte ja que només d’aquesta manera s’afavoreix aquest tipus d’aprenentatge.

Finalment, tenint en compte tots aquests requisits, els recursos permeten intervenir d’una banda a restablir els processos generals: l’ús comunicatiu, i, de l’altra, proporcionen activitats concretes per a la intervenció en les habilitats específiques tant en la via fonològica com en la lèxica ja que només d’aquesta manera les dificultats d’aprenentatge en la lectura i l’escriptura que tingui un subjecte es veuran millorades

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada